Matki wzloty i upadki.

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Chichranie, skakanie- trampolina ATHLETIC24



Co to jest ?- pytałam kilka dni temu
Odgadłyście szybko, że to trampolina!!!!


Tak ,Mikołaj przyniósł nam właśnie taką trampolinę.
Przymierzaliśmy się do innej - opisywanej TU
ale zdecydowaliśmy się na tę m.in z tego powodu, że na tej skakać możemy też my- rodzice!



Trampolina stoi cały czas (nie składamy jej). Staś skacze najcześciej- w przerwach w odrabianiu lekcji, gdy jest wkurzony- mówi wtedy ,,idę wyskakać to wkurzenie".
Marysia mogłaby nie schodzić z trampoliny. Ostatnio zrobiła sobie z niej stolik i rozkłada puzzle, i inne układanki.
Rzeczywiście chętnie gramy na trampolinie (wykorzystując jako stół )w  Dooble.
Trampoliny są dostępne w różnych rozmiarach 80 cm,100 cm, 122 cm więc można je dobrać do rozmiaru.... mieszkania ;-)
Na zdjęciu poniżej Mania w pozycji żabki  szykuje się do skoku.


No i dżamp-dżamp !!!! Nie sposób przestać ;-)))



Poczytałam trochę o skakaniu i okazało się, że skakanie na trampolinie jest taką aktywnością, która nie męczy stawów.

 Lekarze mówią, że jest ona wskazana zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Ma bowiem bardzo dobry wpływ na nasz kręgosłup. Wystrzegać się ćwiczeń na trampolinie powinny jedynie osoby, które cierpią na zaburzenia równowagi spowodowane nieprawidłowościami ze strony błędnika.



Na stronie







Przeczytamy:
,,Poprawa nastroju to nie jedyna korzyść płynąca ze skakania. Podczas intensywnych podskoków pracują praktycznie wszystkie mięśnie ciała, poprawiając naszą kondycję fizyczną. Co jeszcze zyskuje nasz organizm dzięki ćwiczeniom na trampolinie? 
  •  Dotleniamy większość komórek ciała przez intensywną pracę układu sercowo-naczyniowego.
  •  Usprawniamy układ limfatyczny.
  •  Rozwijamy mięśnie ciała.
  •  Zwiększamy gęstość i wytrzymałość kości, dzięki czemu zmniejszamy ryzyko złamań. 
  • Poprawiamy koordynację ruchową i zręczność.
  •  Zwiększamy wytrzymałość organizmu.
  •  Spalamy kalorie, a w rezultacie zrzucamy wagę i kształtujemy ładniejszą sylwetkę.
 Większość z nas kupuje trampolinę przede wszystkim dla dzieci. Warto jednak wykorzystać już posiadany sprzęt i zacząć regularnie ćwiczyć. Codzienna dawka kilkunastominutowego skakania może odpowiadać kilkudziesięciu minutom spędzonym na uprawianiu innej aktywności fizycznej. Radości i korzyści mamy więc bardzo dużo. Wykorzystajmy to!"


Następnym razem napiszę o tym  jak ja skaczę - oczywiście na trampolinie ;-)))

------------------------------------------------------------
Trampolina do kupienia  TU





8 komentarzy:

  1. Oji nam by się przydała taka trampolina do wyskakiwania złości. Szkoda, że mieszkanie za małe.

    OdpowiedzUsuń
  2. latem skakalam, super zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musimy tez pomyśleć o trampolinie dla naszego Alutka,
    bo inaczej sprężyny w łóżku nam w końcu strzelą.
    Dobrze wiedzieć, że się sprawdza. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jupi, ale frajda. Sama też bym poskakała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trampolina to zawsze gwarancja ogromnej frajdy dla dziecka. Jeśli ktoś ma ogród to warto również zainwestować w trampolinę ogrodową - zapewnia dziecku godziny zabawy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i komentarz ;-)